Chapter 2

14 mei 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Allereerst super leuk om te merken dat jullie onze verhalen en foto's volgen. We lezen met plezier jullie reacties dus blijf die vooral sturen!

Met ons gaat alles goed. We beginnen steeds meer te wennen aan Amerika (aan de dollars, de mijlen, de verkeersregels, het tanken en aan de Amerikanen zelf!) Alles in Amerika is groot en alles draait om eten. Als je iets te eten haalt voegen ze met liefde extra boter, extra cream cheese of extra suiker toe aan je eten. Als je aangeeft dat je dit niet hoeft, vinden ze dat prima maar ook wel een beetje vreemd. De mensen zijn verder erg vriendelijk en als je iets vraagt, wordt je vaak uitgebreid geholpen. Aan de enorme grote (uitgestrekte!) landschappen de grote shoppingmals en de grote auto's kunnen we verder erg goed wennen.

San Diego
In ongeveer 2,5 uur zijn we op donderdag van LA naar San Diego gereden. Daar aangekomen hebben we de coronado bridge opgezocht en zijn we gaan lunchen in seaport village. Na de lunch zijn we naar Old Town gereden. In Old Town ga je even terug in de tijd en waan je je voor je gevoel een beetje in het oude wilde westen. In San Diego merk je dat je vlak bij de grens met Mexico bent. Zo wordt veel informatie bijvoorbeeld zowel in het Amerikaans als in het Spaans gegeven.

Ook hebben we in San Diego the San Diego Zoo bezocht, een prachtige dierentuin die voor een deel tegen een berg aan ligt. Hier hebben we heerlijk een dagje rondgelopen. Ook in San Diego kennen ze de 'panda gekte'. De dierentuin heeft namelijk sinds 1996 twee 'lease panda's' en sindsdien zijn er in de dierentuin 6 baby panda's geboren en dat is best wel bijzonder. De panda's zijn hier dan ook de grootste trekpleister van de dierentuin en ook wij gingen dus op zoek naar de panda's en begonnen aan de heuse pandatrail! En eerlijk is eerlijk, het zijn echt prachtige dieren!

Op zaterdag begonnen we aan onze eerste echte langere autorit. We waren San Diego nog maar net uit of we konden ons al vergapen aan prachtige bergen en enorme rotsen. Vervolgens reden we de woestijn in en ook dat was verschrikkelijk mooi! Nu zitten we in Scottsdale waar het flink warmer is. Vandaag hebben we niets gepland en genieten we van het heerlijke zwembad bij het hotel.

Morgen (maandag) gaan we richting de Grand Canyon. We houden jullie wederom op de hoogte!

1. Crystel:
    15 mei 2017
    Heel gaaf! Leuk die panda's ook :-) en trouwens, mooie bak rijden jullie! Hoorde vaker dat het landschap snel wisselend zich aan je voorbij raast. Heel cool!
  2. Roel:
    15 mei 2017
    Heerlijk, ik wil ook weer.
  3. Patrick:
    16 mei 2017
    volgens mij hebben jullie het prima naar je zin..... geniet er van en maak heel veel nooit foto's
  4. Patrick:
    16 mei 2017
    nooit=mooie
  5. Roel:
    18 mei 2017
    Zeg... waar blijft de update... :)
  6. Robsab:
    19 mei 2017
    Hahaha hij staat er op hoor ;-) @ Roel & Lisette; We zijn echt super blij met al jullie tips!!
  7. Lysette:
    19 mei 2017
    Leuk om te horen! Wij vinden het super om jullie verhalen te lezen, reizen helemaal met jullie mee, en zijn erg jaloers... zou ook wel weer willen....