Terug bij het begin

29 mei 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Deze update heeft even wat langer op zich laten wachten. We zullen jullie dus maar snel bijpraten! ;-)

Yosemite Park
We hadden een hele dag om Yosemite te bezoeken. Jammer genoeg waren er in Yosemite Village een aantal wegen afgesloten (werk aan de weg) waardoor het hele park verstopt raakte. We hebben dus een tijd  in het park in de file gestaan en lang moeten zoeken naar een parkeerplek. Maar het was het waard. De watervallen waren inderdaad spectaculair en de trails die we hebben gelopen waren prachtig! We hebben onder andere de mist trail gelopen. Halverwege de trail begrepen we opeens waarom de mist trail de MIST trail heet. De trail loopt langs een enorme waterval van beneden naar boven. Door al het watergeweld loop je eigenlijk continu door een waterwaas (mist dus). Je komt zeiknat boven, een geweldige klim!

San Francisco
Op weg naar San Francisco werd Sabine ziek. Keelontsteking, flink hees, koorts en een volle snotkop. De eerste dag hebben we Alcatraz nog wel kunnen bezoeken. Gelukkig maar want dit hadden we niet willen missen. Wat bijzonder om daar nu rond te kunnen lopen en de verhalen van de ex-gevangenen en de ex-bewakers te horen. Ook hebben we pier 39 (die met die sealions) het bekende trammetje van San Francisco en de Golden Gate Bridge nog bezocht. Zeker leuk al was dit doordat Sabine ziek werd niet zo uitgebreid als dat we hadden gewild.

Monterey
Na een aantal onrustige nachten werd de griep er niet beter op. Nadat we van San Francisco naar Monterey waren gereden, zouden we eigenlijk walvissen gaan spotten. Dit was alleen echt niet haalbaar want Sabine knapte nog steeds niet op. Gelukkig konden we de walvissentour verplaatsen naar de volgende ochtend. Na een dag en een nacht heel veel slapen, konden we gelukkig toch walvissen gaan spotten. En we hebben ze gevonden! Wat een enorme beesten! We hebben sealions (die hoor en ruik je trouwens op nog veel meer plekken hier aan de kust) seaotters (super schattig, die zwemmen vaak op hun rug), een grote groep dolfijnen en meerdere groepjes walvissen gezien. Bijzonder mooi!! Primatour heeft overigens zijn werking deze ochtend bewezen. De boot deinde aardig op en neer op de golven maar we zijn allebei niet misselijk geworden (voor het eerst op zee!).

Na het walvissen spotten zijn we naar Pismo gereden. Omdat we 's ochtends eerst nog de zee op waren geweest, hadden we in Pismo niet heel veel tijd meer. Dus Roel, dat quad rijden was een super tip maar ging helaas niet meer lukken. Keertje in Nederland dan maar?

Vandaag zijn we van Pismo naar LA gereden. De griep is over maar de heesheid niet. Zoals alle vorige keren is de verwachting dat die heesheid helaas nog wel even zal blijven. Robbert vindt het overigens wel lekker rustig zo! In totaal hebben we nu ongeveer 5600km afgelegd de afgelopen 3 weken. Toch best wel veel al voelt het niet zo. De dagen (en ook de kilometers) zijn echt voorbij gevlogen!  Het laatste stukje van de route was vooral ontzettend druk. Het is vandaag Memorial Day in Amerika en dat is voor de Amerikanen een vrije dag. Een dag om er op uit te gaan dus. MASSAAL! In LA hebben we dus alleen nog een korte stop gemaakt bij de Santa Monica pier omdat die op de eerste dag zo leuk was. Nu ook maar wel met heel erg veel meer mensen. Daarna zijn we richting ons laatste hotel gereden. De auto is inmiddels ingeleverd (die gaan we wel missen!) en morgen vliegen we naar Orlando. Ja Syl, daar gaan we inderdaad beginnen met twee volle dagen Disney World! ;-)

We houden jullie op de hoogte!

1. Patrick:
    30 mei 2017
    wat een leuk verhaal weer....behalve dat Sabine ziek werd dan.....schitterende foto's!!! Volgens mij genieten jullie enorm. Veel plezier nog in Orlando.
  2. Syl:
    30 mei 2017
    Heeeeeeeeeeeel veel foto's maken!!!! ;-)
  3. Hans:
    30 mei 2017
    Geweldig om jullie avonturen te lezen!!! Wat een pech om juist nu ziek te worden, maar ik las dat het inmiddels al weer beter gaat, gelukkig! Op naar Florida, spaceshuttles en Apollo raketten bekijken! Laat je niet opvreten door de alligators! Ik heb na onze vakantie een week vrij gepland om jullie foto's te zien en verhalen aan te horen. CIAO!!!!!!!
  4. Roel:
    30 mei 2017
    Dat was een mooie en flinke reis, nu op naar het relaxen :)