There and back again

10 juni 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Het weer op Key West was deze week onvoorspelbaar. Als er regen werd voorspeld kon de zon zomaar de hele dag schijnen. Was er zon voorspeld dan kon het zomaar opeens gaan stormen. Ook de bewoners van Key West zeggen zelf dat het weer niet te voorspellen is rond deze tijd van het jaar. De temperatuur was wel constant. 30 graden met een flinke luchtvochtigheid. Langs het zwembad en langs de weg zie je regelmatig enorme leguanen voorbij komen. Hoe ouder de dieren zijn, hoe kleurlozer ze worden. Ook hebben we langs de weg diverse grote krabben voorbij zien scharrelen.

We zijn deze week onder andere een dagje naar Dry Tortugas geweest. Dry Tortugas is het kleinste nationale park en bestaat voornamelijk uit zee. In de zee ligt een eiland met daarop een flink fort. Het is echt een paradijsje! In 2,5 uur vaar je vanaf Key West naar Dry Tortugas. Bij het inchecken gaf de kapitein al aan dat het een onstuimige reis zou worden. Nou dat werd het...! Het grootste deel van de reis danste de horizon voor onze ogen. Gewapend met primatour en wat frisse lucht wisten we de reis zowel heen als terug gelukkig aardig goed te doorstaan. Toen we aankwamen was het weer grijs en begon het te regenen maar al snel klaarde het weer onverwachts enorm op. Tijdens het snorkelen hebben we onder andere prachtig paars koraal gezien en enorme vissen, tarpen. (we dachten eerst dat het misschien baby dolfijntjes waren). Ook zwommen er andere kleinere vissen onder ons door en barracuda's die niet zo vriendelijk keken.

Toen we aan het eind van de dag van de haven naar ons hotel reden kregen we jammer genoeg nog een aanrijding. Wij stonden stil voor een rood stoplicht en aan de rechterkant wilde een man achteruit zijn parkeervak verlaten. Hij zag daarbij onze auto helaas over het hoofd en reed zo een deuk in ons rechter achterportier. Gelukkig was het maar een zachte tik en bleven we alledrie ongedeerd. De man van 73 stond te trillen van de schrik (het was zijn eerste aanrijding ooit) en gaf gelijk toe dat hij ons niet gezien had. Zo'n deuk levert alleen wel een hoop gedoe op. Diverse telefoontjes met het verhuurbedrijf en een bezoekje van de politie. Hier in Amerika is het namelijk gebruikelijk dat de politie uiteindelijk een rapport maakt van de aanrijding zodat dit gelijk zwart op wit staat. Iets wat wij best prettig vonden zo in een vreemd land. Zo kan er tenminste geen twijfel meer ontstaan over de toedracht van de aanrijding als wij weer in Nederland zijn.

Ook hebben we op Key West met een gids een kayak tour door de mangrove gemaakt. Erg leuk om dit met een gids te doen. Dan ben je je toch meer bewust van wat je ziet. We hebben kwallen, leguanen en diverse watervogels gezien. Ook vingen we op het eind een glimp op van een baby zeekoe. Heel gek om zo'n grote schim van zo'n flink zoogdier voorbij te zien komen. Ook onze gids had dit nog niet vaak meegemaakt.

Vandaag zijn we vanaf Key West naar Miami gereden. Onderweg hebben we nog een tussenstop gemaakt in de Everglades want we wilden krokodillen spotten. We besloten om een airboat tour door de Everglades te doen. Vooraf hadden we al gehoord dat er flink wat muggen zouden zijn. Nou dat klopte! Binnen een minuut had robbert er al 3 op zijn benen doodgeslagen. Gewapend met een volle fles DEET begonnen we aan de tour. De tour was erg mooi (wederom een bijzonder uniek landschap) maar de krokodillen... die bleven helaas een beetje uit. Achteraf gezien hadden wij ook het vermoeden dat het bij de tour meer ging om het scheuren in zo'n airboat dan om het spotten van de krokodillen. Vlakbij de aanlegsteiger zwommen er gelukkig wel nog een paar krokodillen heen en weer dus die hebben we wel nog kunnen spotten ;-).

Nu zijn we in Miami. Miami is net als Vegas zien en gezien worden, maar dan wat platter. Wat je figuur ook is, je wurmt je hoe dan ook in een ultra strak jurkje. Ons hotel zit pal aan Miami beach. Een enorm uitgestrekt strand met golven in de zee en een lifeguard die om het minste of geringste op zijn fluitje blaast. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten bij het hotel en vanaf dat terras konden we mooi uitkijken over Oceandrive, de straat was het allemaal gebeurd.

Morgenochtend hebben we nog even de tijd om langs de boulevard te snuffelen en dan moeten we alweer naar het vliegveld. Via Parijs vliegen we weer naar Nederland. Heerlijk om straks weer thuis te zijn in ons eigen huis maar super jammer dat aan deze geweldige  reis een einde is gekomen.

Tot snel!

1. Crystel:
    11 juni 2017
    Wat een fantastische reis hebben jullie gehad!! Alvast een heel goede reis terug en geniet nog even van de laatste uurtjes! XXX
  2. Roel:
    11 juni 2017
    Waanzinnige reis! Safe trip home.
  3. Björn:
    12 juni 2017
    Is dat een echte alligator? Hij ziet er veel enger uit dan in het 'Fata Morgana'. Mooie afsluiting van jullie reis, tot snel in the Netherlands! Goeie vlucht terug.