Van 'al je eten in de vorm van een Mickey hoofd' naar 'Key Lime Pie'

4 juni 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Na een rumoerige start op het vliegveld van Orlando kwamen we na een korte rit aan bij ons Disney hotel. We moeten wel nog even wennen aan het klimaat hier in Florida. Het is hier warm (30 graden) maar ook erg vochtig, benauwd en wisselend bewolkt.

Wat blijft Disney toch een bizarre wereld! Alles en iedereen is blij en overal waar je kijkt zie je Mickey. Hier in Amerika slaan gezinnen helemaal door in het hele Disney gebeuren. Het liefst dragen ze met de hele familie (van oma/opa tot de kleinkinderen) hetzelfde shirt OF ze hebben voor iedereen shirts laten drukken met bijvoorbeeld de tekst; 'The Jacksons familie vacation Disney 2017' (in Disney lettertype uiteraard). Op de achterkant kan je dan ook nog lezen wat de bijnaam van deze persoon is. En wij maar denken dat alleen vriendinnenclubjes op vakantie in Chersonisos dit deden.... Nee, wij hebben ons niet door deze hype laten meeslepen en nee hier zijn dan ook geen foto's van ;-).

De eerste dag hebben we het hoofdpark bezocht en de tweede dag zijn we naar Animal Kingdom gegaan. Het hoofdpark lijkt erg op het hoofdpark in Parijs. Animal Kingdom was helemaal nieuw voor ons. Met name het Avatar deel in dit park was geweldig! Het is echt net alsof je door de film loopt. Zo mooi en zo zorgvuldig hebben ze deze wereld voor een stukje nagemaakt. Helaas vonden we de wachtrij voor de grote attractie te lang (180-250 min) maar hebben we wel alle andere attracties kunnen doen waaronder een geweldige achtbaan waarin we op zoek gingen naar de Yeti (Björn bedoelde je deze?).

Van Orlando zijn we vervolgens naar Key West gereden. Een mooi route over alle eilandjes waar the Keys uit bestaat. De afgelopen twee dagen hebben we vooral gebruikt om het eiland een beetje te verkennen en een beetje bij te tanken. Het hotel heeft een lekker zwembad. Het weer is regelmatig grijs (wel warm) en gelukkig laat de zon zich ook regelmatig zien. Morgen willen we een strandje opzoeken en dinsdag gaan we naar dry tortugas waar je naar horen zeggen heel mooi kan snorkelen. Kortom; wij vermaken ons hier nog wel even.

1. Lies:
    5 juni 2017
    Wat een prachtige reis hebben jullie gehad. Nu nog even bijkomen op de Key's....
    tot gauw! x
  2. Björn:
    5 juni 2017
    Ja op zoek naar de Yeti achtbaan is leuk!! Die bedoelde ik. Nu nog lekker een paar dagen daar op de Keys. Lekker hoor! Genieten, wij vandaag in Artis geweest. Ook leuk! :-)