Big, Bigger, Biggest, uhm... Biggeststst?!

18 mei 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Een paar dagen en een heleboel prachtige ervaringen rijker! Wat is het hier mooi! Bij deze een opsomming met een toelichting van wat we de afgelopen dagen gezien en gedaan hebben.

Grand Canyon; wat is dit een gigantisch natuur spektakel! Het is zo groot en zo uitgestrekt dat hij bijna niet echt lijkt. Je kunt blijven kijken. Op de dag dat wij de Grand Canyon bezochten, waaide het er flink. Zodra de zon weg was, koelde het ook flink af en met de wind erbij was dat best even koud! Omdat we graag de zonsopgang of de zonsondergang wilden zien, zijn we rond zonsondergang weer naar de rim teruggegaan. Maar helaas bewolkt! Misschien dan zonsopgang? De zon zou om half 6 opgaan dus om 5 uur vertrokken wij uit onze lodge. Maar helaas wederom bewolkt! Wel zagen we een paar herten en een vos. Dat dan weer wel.

Monument Valley; onderweg naar Monument Valley betrok de lucht en begon het uiteindelijk ook flink te regenen. Toen wij echter bij Monument Valley aankwamen, klaarde het weer weer helemaal op. Wat een mazzel! Ook Monument Valley is (hoe kan het ook anders) prachtig! In eerste instantie wilden we graag een Navajo jeeptour doen. Toen de gids ons echter vertelde dat dit ons 170-190 dollar ging kosten voor 1,5-2,5 uur zagen we hier toch maar van af en besloten we zelf de tour te gaan rijden. Wat een goede beslissing! Op je eigen tempo kan via een kaartje zelf off road de route langsrijden. Geweldig!

Antilope Canyon; in Page hebben we zowel de upper als de lower Antilope Canyon bezocht. De lower Antilope Canyon is een V-vormige kloof in de grond. Het zandsteen van de kloof is door zand, wind en meerdere overstromingen helemaal glad geschuurd en hierdoor is er een bizar natuur fenomeen ontstaan. Sommige van jullie herkennen de Apple screensaver hier misschien wel in. Dat klopt want die foto is inderdaad hier gemaakt. In de lower Antilope Canyon hadden wij een leuke behulpzame Navajo gids die precies wist welke instellingen je moest gebruiken voor je camera en waar je de mooiste plaatjes kon schieten. Ook vertelde hij veel leuke achtergrond informatie over de Canyon en zij eigen familie.
De upper Antilope Canyon is een Canyon die je zo in kunt lopen (in de lower maak je echt een afdaling in de grond) en schijnt vooral met zonnig weer erg mooi te zijn omdat de zon dan mooi in de canyon valt. Helaas was het bij ons bewolkt. Daarbij hadden we hier een gids die er niet zoveel zin in had. Het was mooi maar voegde niet heel veel toe.

Horseshoe Bend; Nadat we de Antilope Canyon hadden bezocht begon het te regenen en stopte het ook niet meer met regenen. We besloten om de Horseshoe Bend daarom de volgende ochtend te bezoeken. Een bijzonder kleurrijk Colorado River.

Bryce Canyon; ook al zo mooi! Wat het wel bijzonder maakt is dat het op het moment flink koud is in Bryce Canyon. Op sommige plaatsen liggen nog wat restjes sneeuw en toen we vanmiddag een (fantastische!) wandeling maakten door de canyon begon het ook weer te sneeuwen. Het was hier vanmiddag twee graden boven nul. Blijven bewegen en flink wat lagen kleding over elkaar aantrekken dus want die winterjas..., ja die hadden we nou juist niet meegenomen.
Morgen vertrekken we via Zion naar Las Vegas.

Groetjes vanuit Ruby's Inn, Roel; de steak was fantastisch!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Patrick:
    19 mei 2017
    Wat een leuk verhaal weer en wat een geweldige foto's.
    Geniet ervan !!
  2. Simone:
    19 mei 2017
    Leuk verhaal en wat een indrukwekkend uitzicht, prachtig!
  3. Björn:
    19 mei 2017
    Haha! Die sneeuwfoto is ook steengoed! Super mooi en enorm uitgestrekt gebied waar jullie nu geweest zijn. #jaloers
  4. Hans:
    19 mei 2017
    Jeemig te pemig.... Het is net "niet echt". Knijpen jullie jezelf wel eens? Wel wat anders dan kraantje Lek. En doe je dan een beetje voorzichtig met al die afgronden? zag op de foto al dat je er bijna was af gelazerd..
    Kan niet wachten op het volgende verhaal!!
  5. Els:
    19 mei 2017
    Prachtige foto's! Leuk om jullie verhalen te lezen.
  6. Roel:
    19 mei 2017
    Slow cooked prime rib, krijg nu alweer trek! Super foto's!
  7. Roel:
    19 mei 2017
    Btw, in Vegas is TAO in het Venezian een aanrader ( mocht het budget het toestaan).
  8. Syl:
    19 mei 2017
    Wat ziet het er allemaal super uit en wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten! En dan moet het leukste deel van jullie reis nog komen.. ;-) heel veel plezier nog!
  9. Michelle:
    20 mei 2017
    Wat een onwijs leuk verhaal en toffe foto's weer ;-) Die uitzichten zijn zo ontzettend mooi! Geniet en veel plezier!! Xx