We zijn er!

10 mei 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na een verschrikkelijk lange en rumoerige vlucht (zet de blower van je auto op het hoogste standje en ga dan 11 uur in die herrie zitten) werd dan eindelijk de landing ingezet. Toen mochten we in de befaamde lange(!) rij voor de douane gaan staan. Wij werden uiteindelijk geholpen door een douanier die er echt geen zin meer in had. In sneltreinvaart werden wij door hem het land binnen gelaten.

Op naar de auto! De meneer van het verhuurbedrijf gaf aan dat we uit ALLE auto's bij 'het hek' konden kiezen. Hier stond er echter nog maar 1... Toen we vroegen of er niet nog wat anders te kiezen was, kregen we een upgrade en nu hebben we een geweldige auto!
Het verkeer in LA is nog even wennen maar samen komen we er wel uit. Zo mag je bijvoorbeeld (als het kan) door rood rijden als je op een kruispunt rechts afslaat (tenzij anders aangegeven). Heel onnatuurlijk. Ook mag je zowel links als rechts inhalen.

Santa Monica en Venice Beach
Door onze jetlag waren we om half 4 's nachts klaar wakker. Voordeel hiervan is dat je de dag lekker vroeg kunt beginnen. Na het ontbijt zijn we naar Santa Monica gereden en kwamen we gelijk in onze eerste Amerikaanse file terecht. In Santa Monica waren veel winkeltjes in en om de pier nog dicht maar hierdoor was het er wel nog heerlijk rustig. We besloten om fietsen te huren zodat we over het strand naar Venice Beach konden fietsen. Echt super leuk! Toen we weer terugkwamen hebben we nog een paar rondjes in het reuzenrad gedraaid en zijn we weer naar het hotel gereden.

Universal studio's
Op dinsdag zijn we naar de Universal studio's geweest. Wat een prachtig park! Alle attracties zijn tot in de puntjes aangekleed in het thema van diverse films en series (Minions, Harry Potter, Walking Dead, The Simpsons, Shrek, etc). Het was niet druk in het park dus we hadden geen last van lange wachtrijen. Hierdoor hebben we alle attracties die we wilden doen ook echt kunnen doen. Ook hebben we nog gegeten in de drie bezemstelen, boterbier en duff bier gedronken (allebei verschrikkelijk zoet!) en een mega donut gehaald in Springfield bij Lard Lad Donuts.

Hollywood
Been there, done that! ;-) Wat iedereen van tevoren al zei, blijkt inderdaad te kloppen. Hollywood is leuk om eens gezien te hebben maar de glamour ontbreekt helaas. Maar overslaan, tsja, dat doe je toch ook niet. Het Hollywood sign in de bergen van LA is onwerkelijk om te zien liggen. Je kent het alleen van tv maar nu sta je er toch echt zelf, in het echt!

Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van alles. Morgen rijden we naar San Diego, maar dat vertellen we een andere keer ;-)

Liefs Robbert en Sabine

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Crystel:
    11 mei 2017
    Aaaaah super gaaf! En omg Quentin, hahaha. Jullie hebben ook tóp weer zo te zien, geniet met jullie mee!!
  2. Roel:
    12 mei 2017
    Ja super gaaf en herkenbaar, geniet ervan! veel plezier in SAN Diego!
  3. Lies:
    12 mei 2017
    Wat leuk om jullie zo te zien en te lezen hoe leuk jullie het hebben in the States! Nog heel veel plezier.x
  4. Michelle:
    13 mei 2017