Viva Las Vegas!

22 mei 2017 - Fresno, California, Verenigde Staten

De afgelopen dagen hebben we weer een hoop dingen gedaan en gezien. Tijd voor weer een update!

Voordat we naar Las Vegas gingen, hebben we Zion national park bezocht. In eerste instantie konden wij de parkeerplaats niet vinden waardoor we Zion eerst inreden en vervolgens net zo hard weer uit. Maar het was het zoeken waard. Wat een prachtig park! Op veel plekken druipt er water uit het zandsteen. Naast dat dit al een heel mooi gezicht is, groeien er hierdoor op diverse plaatsen planten en bloemen langs de rotsen. In Zion hebben we drie korte trails gelopen. Bij één trail kwam je na een leuke klim aan op een uitkijkpunt waardoor je een prachtig uitzicht had over Zion. Super!

Daarna vervolgden wij onze weg richting Las Vegas. We gingen in één dag van +1,5 in Bryce naar +30 in Las Vegas. En dat in slechts een paar uurtjes rijden. Wel even schakelen hoor. Het gehalte bloot, nep wimpers, bling bling en siliconen was erg hoog op het moment dat wij is Vegas aankwamen. Iedereen stond blijkbaar op het punt om op stap te gaan. Vegas is zien en gezien worden. Alles draait om casino's (daar hoef je echt niet naar op zoek te gaan) en het bewonderen van de prachtige hotels.

Ook wij gingen naar het casino. Een vriendelijke dame gaf ons eerst een uitgebreide uitleg over de verschillende kasten en daar gingen we! Na even te hebben warm gedraaid, zag Robbert een Lord of the Rings gokkast. Die konden we uiteraard niet overslaan. Na een paar keer op de knop gedrukt te hebben stond er opeens een tegoed van $155 in plaats van $20 op de kast! Geweldig! We hadden opeens $135 gewonnen! Die hadden we niet helemaal aan zien komen. Omdat we niet alle winst weer wilden verliezen, zijn we maar snel gestopt. Ons casino avontuur was dus kort maar krachtig. (De volgende dag hebben we overigens nog wel allebei $20 verloren omdat we toch nog wat langer in het casino gokjes wilden wagen.)

Ook hebben we in Las Vegas flink geshopt in enorme outlet centra's en hebben we een helikoptervlucht gemaakt van Las Vegas naar de Grand Canyon. Met de helikopter vlogen we over de woestijn, ver de Hoover-dam en over en een stukje door de Grand Canyon. We werden gevlogen door een enthousiaste helikopterpiloot die duidelijk plezier had in zijn werk. Het was een geweldige vlucht!!

Vandaag (maandag) hebben we een lange reisdag achter de rug. Eerst zijn we van Las Vegas naar Death Valley gereden. Vervolgens was het plan om via de Piogapas in de richting van Yosemite park te rijden. De Tiogapas is echter nog niet open omdat er nog sneeuw ligt. Er is dit jaar helaas erg veel gevallen. Om deze reden zijn we via Death Valley naar Fresno gereden zodat we morgen Yosemite kunnen bezoeken via een andere ingang.

Death Valley is een bizarre ervaring. Het is bizar landschap dat je eigenlijk nergens mee kunt vergelijken en het is er warm! Heel erg warm! Toen wij op het laagste punt stonden (Badwater, dat voor een deel bestaat uit een zoutvlakte), was het er 112 graden Fahrenheit. Dat komt overeen met bijna 45 graden Celsius.

Wat is Amerika een land met veel verschillende natuurspektakels zeg! Morgen gaan we naar Yosemite Park en we zijn dan ook erg benieuwd welk natuurschoon er hier op ons staat te wachten.

1. Syl:
    23 mei 2017
    Haha dat zijn niet de miljoenen waarop we gehoopt hadden, maar wel een leuke meevaller! Als ik jullie verhalen zo lees denk ik dat we volgend jaar toch maar richting Amerika moeten.. Klinkt super allemaal! Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen :-)
  2. Roel:
    23 mei 2017
    Wow Wow Wow!
  3. Patrick:
    24 mei 2017
    gaaf hoor !!!
  4. Lysette:
    24 mei 2017
    Heel gaaf en wederom jaloers! Welke hike was dat in Zion? Angel's Landing? Gaaf ook die helikoptervlucht! Jammer dat Tioga pas niet gelukt is... was er eerlijk gezegd al een beetje bang voor toen er nog sneeuw lag en viel in maart. Veel plezier nog!!
  5. Robsab:
    25 mei 2017
    Ja Syl moeten jullie echt doen! We hebben inmiddels nog wel wat tips voor jullie ;-)
    Lysette; zeker jammer van de tioga pas maar we hadden ook al snel door dat het niet ging lukken toen we zagen hoeveel sneeuw er dit jaar was gevallen. Naja mooie reden om nog eens terug te komen! In Zion hebben we oa. de canyon overlook trail gedaan. Die begint vlak voor de tunnel als je Zion binnen rijdt. Leuke korte klim omhoog met mooi uitzicht :-)